WEBLOG “team ’De VLOEK"
Uitleg ir. Boehmer 9 september
Het instorten van de twin towers begon met een “zware kelder explosie” volgens seismische metingen en volgens ooggetuigen. Dit is een typisch voorbeeld van een schokgolf die:
AA..van boven naar beneden de kolommen waarop de constructie rustte heeft verpulverd ,
BB.. beneden gekomen de explosie van een inslag gaf
NB veel sterker dan de explosie van een vrachtwagen om in de kelder van de gebouwen ooit voor elkaar konden krijgen
CC.. waarna pas de vloeren één voor één op elkaar kletterden ,
DD… zowel in opwaartse als neerwaartse richting
Bij het eerste gebouw met 78 verdiepingen vsn elk 3.5m (270m) (t**2=64 sec**2 => 8 seconden valtijd vòòr debris ) heeft het instorten 5 seconden gekost tot de neerwaarts bewegende stofwolk weer omhooggestuwd eerst..
als een vulkaan die uitbarst na de implosie vann de torens)
NB de totale energie van het 270 meter naar beneden vallen werd dus in 25sec**2 samengeperst zodat 1/2 a in de formule 1/2at**2 gelijk aan 270/25 = bijna 11 is waardoor a=22 m/sec**2 meer dan 2 x de 9.81 m/sec**2 van de aardse zwaartekracht.
ANALOGIE MET TREINONGELUK IN WEESP ..
*op 13 september 1918 (precies op Halve Maan)
De 7 meter hoge dijk met miljarden contactpun-ties tussen de korrels werd met een luide knal één “breiachtige-massa” zonder veel water in de poriën, dus van een massa korrels waarin de korrels -op elkaar botsend - loodrecht naar beneden vielen door de zwaartekracht van de aarde, i.p.v. schuin weg te zakken zoals in een afschuiving
De trein viel daarbij langzamer naar beneden dan de dijk instortte. De energie waarmee de massa de “harde bodem” bereikte (de volledig verzadigde bodem onder de grondwaterspiegel)..
NB Analogie met de collapse van de proefdijk in de Auvernepolder op 24 nov 1971 een Hele dag voor Halve Maan
Scheveningen/Den Haag 5 september 2021
Ir JW Boehmer MSc MBA copyright Stichting Dijkenbeheer /
Toezichthouder voor het leven op de dijkveiligheid in NL en de VS
Belgische Plein 27 2587AR Den Haag tel 06 1603 8856
Geen reacties