WEBLOG 3 De kijkersvraag is:
“Of een dijk hoog genoeg is, kun je redelijk goed voorspellen.
Maar die sterkte is minder voorspelbaar.”
Daar kan een dijkdoorbraken-expert toch bij helpen?
Weblog 3 ir. Boehmer (gastschrijver)
Kust- Rivier- en Kanaaloever verdediging tegen verzakking en dijkdoorbraak
BABYLONISCHE SPRAAK VERWARRING @RIVIERBEHEER MAAS & RIJN
1.. GEVALSTUDIE dijkbreuk in Ophoven (D)
... FALLSTUDIE Damm Deichbruch bei Ophoven
… CASE STUDY dyke dike breach near Ophoven
Een Roer-dam /dijk is doorgebroken in de wijk Heinsberg, de Duitse burgemeester ziet gesloten sluizen in de Maas in NL als oorzaak, maar de NL-autoriteiten zien geen verband 18.07.2021, 11:56 uur
WEBLOG 2 Kustverdediging, verzakkings- en dijkveiligheid
VERZAKKINGEN, DIJKDOORBRAKEN EN ANGST VOOR INSTORTINGSGEVAAR
IN DE 1/100-JAAR-OVERSTROMINGS RAMP IN DUITSLAND, BELGIË & NEDERLAND
DATA ANALYSE V/D BELANGRIJKSTE VERZAKKINGEN- EN DIJKDOORBRAKEN T/M 17 JULI
Kanaal Holwerd ?
WEBLOG Coastal, River Side & Canal Side Defence (Kust-, Rivier- en kanaal-oever-verdediging), Dike & Collapse Safetiy (Dijk- en instortings-veiligheid), Limits to Growth (Leven met de Aarde).. 8 juli 2021
KANAAL NAAR HOLWERD
Weer een kanaal erbij? Na die mislukte dam in 1872-1882?
Met de fatale doorbraak op 14/15 oktober 1881N@54’/FQ+1]!
En die woonhuizen die er langs staan dan? Gaan die niet verzakken ?
Zoals bij Vroomshoop op 4 juni 2021N@56’/LQ+2d. bij Doodtij dus. In combinatie met bijna extreme maansafstand (parallax 56’) destijds, toen de Schoolstraat werd afgesloten voor het verkeer langs het kanaal van Almelo naar de Haandrik (Overijssels kanaal) <NB>. Na 3 dm opkomend grondwater t.g.v. het 4m uitgraven van het kanaal,.. ondanks 8 meter lange damwanden om lekkage tegen te gaan. Enna een periode van zware regenval in mei 2021.
En die nieuwe 12 story Wadden-Sea-side apartment buildings? Storten die dan ook niet verticaal in elkaar? Met kletterende vloeren (smashing floors)? Zoals een deel van de Miami Beach-side Condo’s overkwam op 26 Juni 2021L@61’/FM +2D,.. precies op Laagspringtij! (“L”). Toen een deel van het gebouw zich met groot lawaai losscheurde van haar wederhelft. Na 30 cm opkomend Grondwater! Slechts een half uur na Laagwater... .
Precies zoals bij die ingestorte stal op 31 Jan 1953 in ‘s-Gravendeel om 10:10PM, [L@54’ /FM+2/3d]. Ook na 3 decimeter opkomend grondwater; binnen 13 uur van het begin van de meest rampzalige stormvloedramp in de geschiedenis van Rijkswaterstaat 1798-1953. Het gebeurde ondanks een droge januari maand. En maar een half uur na het eerste Laagwater van een stormvloed, waarbij het 5 uur lang niet wilde ebben. [“de VLOEK van ZEE en MAAN en Jan Willem Boehmer” pag. 24/25 ; aangeboden op 26 februari 2020 aan Rijkswaterstaat].
Precies zoals op 13 september 1918 bij Weesp om 10:30 AM, {N@56’/FQ+0d], na 30 cm opkomend kanaalwater en bij hevige regenval, nadat het al 2 weken lang zwaar had geregend en het kanaal al hoger stond daardoor. Met als gevolg een 7 meter diepe dijkval van een spoordijkdijk met een juist passerende trein erop. Nadat de spoordijk zich eerst met een luide knal losscheurde van het land hoofd van de brug over het Merwedekanaal dijk.
Scheveningen /Petten /Etten 8 juli 2021
<NB> Dit volgt op een waarschuwing van 25 mei 2021 in Vroomshoop aan Stichting Kant Nog Wal in gesprek met haar voorzitter... en op een brief aan MIT op 26 juni 2021 waarin ik de Amerikaanse president Joe Biden waarschuwde voor de geruchten over betonrot van een 40 jaar oud gebouw om te worden aanvaard als oorzaak van de instorting.
Den Haag / Scheveningen 8 juli 2021 Ir JW Boehmer MSc MBA copyright Stichting Dijkenbeheer / Supervisor for life on dijkveiligheid in Nederland en de VS België Plein 27 2587AR Den Haag tel 06 1603 8856 E: Janwillemboehmer@icloud.com Bankrekening NL ABNA 025 90 43 613